4 مدل موفق در مدیریت رستوران

 

سیستم فروش خود را  به روز یا عوض کنید

سیستم فروش خود رابررسی و به روز کنید!! برخی از رستوران های پرسرعت امروزی تمایل دارند از سیستم سلف سرویس استفاده کنند بجای اینکه مشتریان در صف منتظر باشند تا پذیرایی شوند. این رستوران ها بخشی از مسئولیت ها را به خود مشتریان میسپارند، این امر بار فعالیت کارکنان را کاهش می دهد و به آنها مجال بیشتری برای انجام باقی امور رستوران می دهد. در اینجا سوالاتی مطرح شده که بهتر است از خودتون بپرسید:

 

  • آیا سیستم رستوران شما از مدیریت خلاقانه حمایت می کند و به کاهش هزینه های غذا کمک می کند؟ 
  • آیا سیستم پرداخت رستوران شما باعث رونق اقتصادی کسب و کار شماست یا مانع آن است؟ 
  • سیستم کاری شما بر پایه مشتری مداری بنا شده یا صرفا بر پایه سود اقتصادی؟ 
  • آیا شما رفتار مشتری های خود را برای افزایش سودآوری تحلیل می کنید؟ 
 

اگر پاسخ شما به سوالات فوق منفی است ، شما نیاز دارید سیستم خود را به روز کنید یا از یک سیستم کاملا متفاوت استفاده کنید.

 

 

روی کارمندان خود سرمایه گذاری کنید

اطمینان حاصل کنید که کارمندان رستوران شما، آموزش های لازم و کافی را برای استفاده از تمام تکنولوژی های به روز دیده اند. فراموش نکنید که کارایی آنها به شدت وابسته به شرایط محیط کاری آنهاست. اطمینان داشته باشید که محیط کار آنها راحت باشد. همچنین مطمئن باشید که شرایط مناسبی را برای شنیدن نقطه نظرات و ایده های آنها در راستای بهبود محیط کار فراهم کرده اید. وقتی نوبت به مدیریت کارمندان می رسد، شما باید یکی از آنها باشید. با آنها تعامل کنید و جلسات منظم داشته باشید. این جلسات نباید لزوما همیشه درباره ی کار و بهبود شرایط کاری باشد. برای کارمندان خود وقت بگذارید و مشکلات آنها را شناسایی کنید. به آنها کمک کنید که بر سختی ها فائق آیند و با مشکلات مواجه شوند. تمام رستوران های موفق در غالب یک تیم فعالیت می کنند و به طور مرتب با هم تعامل دارند. بعلاوه ، راهی پیدا کنید تا کارمندانتان را برای داشتن کارایی بیشتر تحریک کنید. به طور مثال ، فعالیت هایی در خارج از محیط کار برای آنها تعریف کنید.

 

 

بر روی بهبود تجربه مشتریان تمرکز کنید

از لحظه ورود تا خروج یک مشتری شما چه برنامه ای برای آنها دارید؟ چه وجه تمایزی نسبت به رقبا دارید که در خاطر مشتریانتان بمانید؟مشتریان شما چه حسی دارند هنگامی که سایت اینترنتی شما را بررسی میکنند؟ پاسخ به این سوالات کمک میکند که برای مشتریانتان ویژه به نظر برسید و مجدد به سراغتان بیایند. تکنولوژی ها و مواردی را که به مشتریان احساس بهتری می دهد به فضای خود اضافه کنید. همچنین، نرم افزار مدیریت امور مشتریان شما باید فرصتی را برای مشتریان فراهم کند تا از آن طریق بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را ابراز کنند. انتقادات و پیشنهادات خوب و کارامد برای شما بهتر از یک تیم فروش خوب عمل میکند تا فروش شما افزایش پیدا کند.قطعا شما دوست ندارید توسط یک رستوران بین راهی مغلوب شوید، پس دست به کار شوید و همه چیز را بهبود بخشید، تغییر دکوراسیون دهید و همه چیز را مدیریت کنید.

 

 

بهترین کارمندان را استخدام کنید 

شما باید کارمندانی باهوش، با استعداد و با تجربه را استخدام کنید. کارمندان شما میزان موفقیت کسب و کار شما را تعیین می کنند و پایه و اساس رستوران شما شکل می دهند. آنها هستند که تصمیم می گیرند رستوران شما با چه سرعتی رشد و ترقی کند. به کارمندان خود فکر کنید ، در آنها انگیزه ایجاد کنید و آنها را حین دوره های آموزشی توانا کنید. بزرگ ترین اشتباهی که به عنوان مدیر می توانید انجام دهید این است که کند پیش بروید زمانی که رقبای شما سخت مشغول پر کردن حساب های بانکی خود هستند.