چگونه قهوه را نگهداری کنیم

چگونه قهوه را نگهداری کنیم

برای بهترین قهوه در فنجان، با دانه های با کیفیت شروع کنید و آنها را به شکلی مناسب در نهایت تازگی و طعم نگهداری کنید.

  • دانه ها را در محلی خنک و بدون منفذ بگذارید
  • بزرگترین دشمن دانه های شما، هوا، رطوبت، گرما و نور است.
  • برای حفظ طعم دانه های تفت داده شده و تازه تا جایی که ممکن است در محفظه ای بدون هوا و کدر در دمای اتاق نگهداری کنید. دانه های قهوه می توانند خوب باشند، اما از گذاشتن آنها در قوطی شفاف خودداری کنید چون اجازه می دهد که نور به طهم قهوه لطمه بزند.
  • قهوه را در جایی خنک و تاریک نگهداری کنید. قفسه ای نزدیک اجاق معمولا بسیار گرم است، همچنین نقطه ای از آشپزخانه که آفتاب بعد از ظهر را می گیرد مناسب نیست. بسته بندی های خرده فروشی قهوه برای نگهداری بلند مدت به طور کلی مناسب نیستند. در صورت امکان در قوطی های در بسته ضد هوا نگهداری کنید.
  • مقدار درستی خریداری کنید

    قهوه به محض تفت دادن شروع به از از دست دادن تازگی خودش می کند. سعی کنید به طور مکرر بسته های کوچک که قهوه تفت داده شده در آنها تازه می ماند تهیه کنید- برای یک تا دو هفته کافیست.در معرض هوا بودن برای دانه های شما بد است. اگر شما ترجیح می دهید که دانه ها را در دسترس قرار دهید یا در محفظه ای جذاب بگذارید. این می تواند ایده خوبی باشد که قهوه تان را به قسمت های مختلفی تقسیم کنید، بخش بزرگتر را در محفظه ای در بسته نگهدارید.

    این مخصوصا زمانی اهمیت دارد که قهوه آرد شده می خرید، زیرا جذب اکسیژن را افزایش می دهد. اگر شما دانه کامل خریداری کنید می توانید سریعا بعد از آرد کردن به میزان مورد نیاز دم کنید.

    دانه های خود را منجمد کنید

    تازگی معیار سنجش یک فنجان قهوه است. متخصصان همگی معتقدند که قهوه باید هر چه سریع تر بعد از تفت دادن مصرف شود، مخصوصا وقتی که بسته بندی اولیه باز می شود.با این حال نظرهای متفاوتی درباره منجمد کردن یا در یخچال نگه داشتن قهوه وجود دارد. نکته اصلی اینکه قهوه رطوبت را – و بو و مزه- هوای اطراف خود را جذب می کند، قهوه هایگروسکوپیک ( گیرنده رطوبت هوا) است.

    بیشتر محفظه های خانگی مقادیر کمی از اکسیژن را هنوز به داخل خود راه می دهند، این دلیلی است که چرا مواد غذایی را در یخدان برای مدت طولانی نگه می دارند. با این حال اگر می خواهید دانه های خود را در یخچال و یخدان بگذارید حتما در قوطی های در بسته و ضد هوا قرار دهید.

    اگر انتخاب شما منجمد کردن قهوه است، بیش از مقدار مصرف یک هفته را از آنجا خارج نکنید، و باقی را پیش از اینکه شکل آن قهوه یخ زده متراکم شود به یخدان برگردانید.
    منجمد کردن دانه ها تغییری در فرآیند اساسی دم کردن نمی دهد.