ویژگی های مشترک مدیران موفق کافه و رستوران

 

مدیر رستوران بودن کار سختی است. ساعات طولانی، جو پرتلاطم و تعامل مداوم  اغلب در فضاهای تنگ برای تیپ ها و ویژگی های شخصیتی خاص مناسب است.

رهبران موفق رستوران نمونه ای از انواع مهارت های مدیریتی هستند. چه صاحب رستورانی باشید که به دنبال استخدام یک مدیر جدید هستید، چه کارآفرینی که امیدوار است به یک مدیر تبدیل شود، در این مقاله از تجهیزلند سعی کردیم ویژگی های اصلی تبدیل شدن به یک مدیر موفق را برای شما ذکر کنیم .

 

 

استقامت و نیروی بدنی
باز کردن یک رستوران در صبح زود و سپری کردن زمان تعطیلی آن بر جسم و ذهن تأثیر می گذارد. مدیران مؤثر رستوران‌ها می‌توانند برای مدت طولانی روی پای خود کار کنند و چندین شغل را که از نظر فیزیکی سخت می‌باشند، از کمک در آشپزخانه گرفته تا میز اتوبوس، متعادل کنند.

نگرش مثبت در کار ها
یکی از مهمترین ویژگی های رستوران داران نگرش مثبت است. رفتار مدیر، لحن رفتار کارکنان را تعیین می کند و بر شادی غذاخوری تأثیر می گذارد. اگر عاشق کاری نیستید که انجام می دهید، یا علاقه زیادی به غذا و خدمات مشتری ندارید، اداره یک کسب و کار قوی آسان نخواهد بود.

سازگاری با محیط و کارکنان
در رستوران‌هایی که هیچ دو روزی دقیقاً یکسان نیست، مدیر های رستوران باید الگوهای ثبات باشند. از نظر درونی، ارتباطات مداوم و انتظارات، وفاداری و حفظ کارکنان را تشویق می کند. از نظر بیرونی، وظیفه مدیر تضمین خدمات و کیفیت قابل اعتماد برای مشتریان است.

 

 

مهارت حل مسئله
علیرغم بهترین نیت، چند روز در کسب و کار رستوران عاری از سکسکه های عملیاتی است. مدیریت رستوران نیازمند تفکر سریع و راه حل های سریع است، چه در مواجهه با مشتری ناراضی، چه با تاخیر در تحویل کالا یا کمبود موجودی.

خدمات مشتری زرنگ و دانا
رستوران‌ها مملو از تعاملات غیرقابل پیش‌بینی مشتری هستند: غذاخوری‌هایی با محدودیت‌های غذایی متعدد، رزرو گروهی در آخرین لحظه، غذاخوری‌های آخر شب که ۱۰ دقیقه قبل از بسته شدن سفارش می‌دهند. مدیر های رستوران واجد شرایط این سناریوها را مدیریت می کنند – و اکثر تصمیمات تجاری را با در نظرگرفتن رضایت مشتری می گیرند. مهمتر از آن، آنها تلاش می کنند تا همان ارزش ها را در کارکنان خود القا کنند.

فعال بودن
مدیریت هوشمند رستوران همه چیز در مورد برنامه ریزی از قبل است. مدیران سازمان‌یافته موجودی، به‌روزرسانی منوها، کمپین‌های بازاریابی و نیازهای کارکنان را تا حد امکان از قبل در نظر می‌گیرند تا از هرج و مرج لحظه آخری جلوگیری کنند.

 

 

نوآوری در کار
در کنار فعال بودن، مدیر های رستوران باید به روی ایده‌ها و راه‌های جدید برای بهبود عملکرد خود باز باشند. خواه با روندهای نوظهور مصرف‌کننده (مثلاً مواد تشکیل‌دهنده محلی، بخش‌های کوچک‌تر) سازگاری داشته باشد یا از فناوری برای ساده‌سازی تجربه مشتری استفاده کند، مدیران بزرگ از نوآوری استقبال می‌کنند تا رستوران‌های خود را رقابتی نگه دارند.

دوری سختگیری و قانونمندی بیش از حد
قانونمند بودن خوب است اما درک کنید که همیشه نمی توانید سخت گیر باشید. به تناسب موقعیت اگر چشم پوشی از اجرای بعضی قوانین باعث خوشحالی مشتری می شود، این کار را انجام دهید.

بررسی همه مشکلات ریز و درشت
در صورت نادیده گرفتن مشکلات به ظاهر کوچک، بعد ها با مشکلات بزرگتر و جدی تری رو به رو خواهید شد.

 

 

آموزش نظم و انضباط به جا و به موقع
اگر از کارمندی اشتباهی سر زد، مسلما باید در مورد آن صحبت کنید. اما هرگز این کار  را در حضور مشتریان انجام ندهید. برای مهمانان رستوران دیدن این صحنه ناراحت کننده است.

ارتباط مناسب با مشتریان 
اگر تغییر قابل توجه و مهمی در برنامه یا منوی رستوران ایجاد نمودید، باید به کارمندان اطلاع دهید. عدم اطلاع آنها باعث می شود رستوران شما از نظر مشتری در سطح خوبی دیده نشود.

خود را فراتر از قانون نبینید
قوانین رستوران برای همه وضع شده اند تا از آنها پیروی شود و این موضوع شامل مدیران هم می شود. وقتی شما به گونه ای برخورد نمایید که به نظر برسد خودتان را بالاتر از قانون می بینید، رفتارتان الگوی بدی پیش روی کارکنان قرار می دهد.

 

 

اجازه ندهید مشتری با نارضایتی رستوران را ترک کند
شما باید هر کار منطقی که از توانتان بر می آید انجام دهید تا مشتریان، رستوران را با رضایت و خوشحالی ترک کنند .حتی در راه این هدف ممکن است مجبور شوید یک غذای گران قیمت و یا کوپن غذا را مجانی در اختیار مشتری ناراضی قرار دهید.

اطلاع از وضعیت هر کدام از بخش های رستوران
به عنوان مدیر رستوران وظیفه شماست که از تمام اتفاقاتی که در زمان کارتان رخ می دهد، مطلع باشید.

ارائه تعریف و بازخوردهای مثبت
دانستن نقاط ضعف و اشتباهات کارکنان اهمیت به سزایی دارد. اما به همین اندازه هم دانستن اینکه چه کارهایی را به درستی انجام داده اند حائز اهمیت است. اطلاع از این موارد باعث می شود کارمندان شادتر و راضی تر باشند و در نهایت رستوران موفق تری خواهید داشت.

 

 

فراموش نکردن مشتری
به یاد داشته باشید تنها دلیل رونق داشتن کار رستوران شما مشتریانتان هستند. همیشه باید نیازهای آنها را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

در حالی که کار یک سرآشپز شامل مهارت های فنی در آشپزخانه می شود، از ویژگی های یک مدیر رستوران نیز داشتن مجموعه ای از مهارت های اصولی است. مهارت هایی مانند ارتباط واضح، گوش دادن، تفویض اختیار و رهبری. در واقع موفقیت یک رستوران به داشتن کارکنان قوی و موفقیت کارکنان به وجود مدیر قوی بستگی دارد.

اشتیاق و انگیزه

در خود اشتیاق ایجاد کرده و آن را به اطرافیان منتقل نمایید. موفقیت بدون انگیزه و تشویق غیر ممکن است. شما در جایگاه مدیر و مالک رستوران حکم الگو برای سایر پرسنل را دارید و نحوه برخورد و احساس درونی شما به شدت بر سایر پرسنل تاثیرگذار خواهد بود. سخت کوشی به تنهایی درآمدزا نیست، بلکه ایجاد انگیزه، انرژی مثبت و ایجاد جوی شاد و صمیمی‌ همراه با حمایت از کارمندان موفقیت دائمی‌ را به دنبال خود می‌آورد. همه ما انسان هستیم و درصد خطا وجود دارد، اما ایجاد محیطی شاد در موفقیت کاری نقش بسزایی دارد.

مشاهده کار و فعالیت از دید مشتری
مهمترین بخش رستوران‌داری مشتری‌مداری است. اگر مشتری را راضی نگه ندارید، پس روند فعالیت شما درست نیست و جواب نداده است. اینکه مشتری احساس رضایت خاطر کند بسیار با اهمیت است. تصور کنید خودتان مشتری رستوران هستید و می‌خواهید سفارش دهید، در این صورت جزئیات بیشتری به چشم‌تان می‌آید و متوجه کاستی‌های کار و سرویس دهی خود می‌شوید. به خاطر داشته باشید مشتری سلطان است و بدون حضور مشتری، تیم رستوران شما ارزشی نخواهد داشت. بنابراین تمام انرژی خود را صرف سازماندهی عالی کنید. اگر سلطان از مقر پادشاهی خویش راضی باشد دوباره  به قصر خود سر می‌زند.