معرفی بهترین باریستاهای مشهور جهان

 

دیل هریس بریتانیایی نیز در این عرصه توانسته است جوایز متعددی را کسب کند. او علاوه بر یک مقام جهانی در سال 2017، توانسته است سه بار دیگر هم قهرمان باریستای بریتانیا شود. او به دلیل رویکرد نوآورانه‌اش در قهوه شهرت یافته است و مدام روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی را با طعم‌های منحصر به فرد خلق می‌کند. 

 

 

برگ وو تایوانی توانسته است دوبار قهرمان مسابقات جهانی باریستا 2016 و 2019 شود. همچنین او بنیانگذار Simple Kaffa، کافه‌ای تخصصی در شهر تایپه است که بر نمایش طعم‌های منحصر به فرد قهوه تایوانی تمرکز کرده است. او مدافع شیوه‌های قهوه پایدار است.

 

 

هافمن بریتانیایی، برنده جوایز متعددی به دلیل مهارت‌هایش در قهوه‌ساز است. او علاوه بر یک مقام جهانی، توانسته دو بار دیگر قهرمان باریستای بریتانیا شود. او با مهارت‌های فنی و توانایی خاصی که در ایجاد پروفایل‌های طعم منحصر بفرد به کمک انواع روش‌های دم‌آوری داشت، شهرت یافته بود. 

 

 

به گفته او، بهترین قهوه‌های کلمبیا همیشه قهوه‌ای میوه‌ای درست می‌کنند، بدون اینکه بیش از حد تخمیر شده باشند یا اینکه اسیدیته بالایی داشته باشد؛ اما از شیرینی زیادی برخوردارند. او در مسابقات تصمیم گرفته بود از ترکیبی کلمبیایی- برزیلی برای تهیه اسپرسو و کاپوچینو مخصوص خود استفاده کند، اما او امروزه دیگر طعم منحصربفرد آن را با مخلوط کرد ناز بین نمی‌برد.

 

 

ساشا قهوه Sudan Rume را از مزرعه‌ای در کائوکای کلمبیا تهیه کرده بود. به گفته او، این نوع قهوه با وجود شیرینی‌ای مطبوعی که دارد در هنگام سرو اسپرسو ترکیب بی‌نظیر خلق می‌کند او در دستور کاپوچینو خود، دوز قهوه را مقداری بالاتر برده بود و آن را درشت‌تر آسیاب کرده بود تا بتواند نوت‌هایی از گل و میوه را از قهوه استخراج کند. در واقع او قهوه‌ای متعادل، خوش عطر و خوش طعم تهیه کرده بود. 

 

 

فرانچسکو می داند که منشأ قهوه چه تاثیری بر عطر و طعم آن دارد. به همین دلیل او تصمیم گرفت یک گونه را به نمایش بگذارد: یکی از انواع SL-28 که در دو مکان کاملاً متفاوت کشت می شود کنیا و کلمبیا. هدف او نشان دادن تاثیر منطقه انتخاب های تولیدکننده در زمینه ی کشت و فراوری قهوه بود.