فوت و فن تبدیل شدن به باریستای حرفه ای

 

هیچ دو باریستایی شبیه هم نیستند، حتی پس از آموزش و تمریــنــات وسیـــع هـنــوز هم دستورالعمل های بسیاری برای یادگیری، تکنیک های خاص برای به کار گیری و اصلاحات زیادی در روش ها وجود خواهد داشت. اگر در بحث قهوه تازه واردید و یــــا حـتـــی یـــک باریـســتـــای حرفه ای هستید که به دنبال دستورالعمـل‌هــای جدیدید، این پـسـت می تــوانــد بــه شــــمـا کمک کند.

ریلکس باشید و با اعتماد به نفس برخورد کنید

یکی از مواردی که به وفور در باریستاهای تازه کار دیده می‌شود دستپاچگی و عدم آرامش در محیط کاریست. هنگامی که یک مشتری به کافه‌تان می‌آید و قصد سفارش یک لاته را دارد و یا اینکه چند نفر باهم در صف هستندکه یک شات اسپرسوی عالی نوش جان کنند دستپاچه نشوید! به خودتان اعتماد داشته باشید و به خود بگویید یکی از بهترین لاته‌ها را تهیه خواهم کرد. همواره سعی کنید در مقابل مشتری آرامش خود را حفظ کنید و با اعتماد به نفس برخورد کنید.
 
 
 
دانش خود را بالا ببرید
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که Barista بودن تنها به تهیه‌ی یک لاته‌ی زیبا با طرحی بینظیر روی آن نیست! این تنها بخشی از ظاهر کار است. آن چیزی که باعث می‌شود در این حرفه ماندگار شوید و روز به روز علاقه‌تان نیز نسبت به باریستا بودن و کافه‌داری بیشتر شود، سطح بالای دانش شما در زمینه‌ی قهوه می‌باشد.
 
از ظاهر خود غافل نشوید
ظاهر آراسته و مرتب برای یک Barista همواره باید در اولویت باشد. سعی کنید از لباس‌های جذاب و خوش پوش استفاده کنید و همیشه آنها را تمیز و مرتب نگه دارید. 
 
 
 
فنجان ها را گرم کنید
گرم کردن فنجان ها قبل از تهیه یک نوشیدنی داغ اسپرسو به جذابیت قهوه کمک می کند. نه تنها نوشیدنی را برای مدت طولانی‌تری گرم نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود تجربه نوشیدن نوشیدنی بهتر شود.فنجان های داغ به ویژه هنگام تهیه اسپرسو مهم هستند. 
 
 
ساخت میکروفوم را بیاموزید
میکروفوم نوع خاصی از فوم شیر کف‌دار است که از کف کردن شیر بسیار سرد به‌دست می‌آید. میکروفوم نه تنها حس صافی دارد که مشتری از آن لذت خواهد برد، بلکه لاته آرت بهتری نیز ایجاد می کند.
 
یاد بگیرید tamp بزنید
باریستاها می توانند با ضربه زدن مناسب با مچ و بازو کمک بگیرند. با قرار دادن قهوه آسیاب شده در فیلتر، ایجاد چگالی و سطح یکنواخت، باریستاها می توانند قهوه با طعم بیشتری دم کنند. با فشار ملایم شروع کنید تا زمانی که یک سطح یکنواخت تشکیل شود، سپس با مقداری گریس آرنج داخل آن را سوراخ کنید و آن را با یک پوک  محکم فشار دهید. از یک حرکت چرخشی در حین بیرون کشیدن از بند استفاده کنید و تا شکل گیری ادامه دهید.
 
 
منتظر تغییر باشید
اگر احساس می‌کنید چیزی در آسیاب‌تان قهوه تان خوب پیش نمی رود، صبر کنید تا حداقل یک قهوه، ترجیحاً دو قهوه درست کنید. اینکار به شما اطلاعات کافی در مورد اینکه چه چیزی در مورد آسیاب جواب می دهد و یا نه می دهد به شما می دهد و به شما امکان را می دهد وقتی دوباره آسیاب می کنید آن را اصلاح کنید.با درست کردن یک فنجان قهوه، می توانید به جای حدس زدن، مشکل را دقیقا مشخص کنید و به طور دقیق آن را اصلاح کنید.
 
 
بـــا  Latte Art آهســته عمل کنید
لاته آرت مهارتی است که یادگیری آن زمان می برد. هنگامی که کار خود را به عنوان یک باریستا شروع می کنید، یک دوره لاته آرت را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و آن را کامل بگذرانید، سپس شروع به گسترش مهارت خود کنید. لته آرت قلب یک انتخاب محبوب برای اولین اثر هنری لاته است، بنابراین می توانید از آنجا شروع کنید.
 
 
به درستی آسیاب کنید
آسیاب کردن دانه های قهوه به صورت ذرات ریز و یکنواخت به یک آسیاب حرفه ای نیاز دارد، اما برای ایجاد یک فنجان قهوه خوشمزه و گرفتن بیشترین طعم از هر فنجان بسیار مهم است.برای آسیاب خوب، از آسیاب حرفه ای استفاده کنید. از یک تنظیم متوسط به بالا استفاده کنید و هر بار به مدت 3 تا 5 ثانیه آسیاب را فشار دهید. به ضربان خود ادامه دهید تا زمانی که نتبجه خوبی داشته باشید.
 
قیف روی آسیــاب را پـــر نگه دارید
قیف روی آسیاب شما باید همیشه پر بماند. بسیاری از باریستاهای تازه کار وقتی قهوه شروع به خالی شدن می کند، شگفت زده می شوند. این به این دلیل است که فرزهای موجود در آسیاب توزیع وزنی یکنواخت ندارند. با توزیع وزن ثابت، قوام آسیاب بهتری خواهید داشت. این به نوبه خود قهوه طعم بهتری می دهد.
 
 
ابزارهای خــود را نـزدیـک نگه دارید
ابزارهایی که برای تهیه قهوه شما استفاده می شوند باید به دستگاه شما نزدیک شوند. این شامل تامپر، فنجان، ترازو، آسیاب، پارچ، حوله و هر چیز دیگری است که به طور منظم استفاده می کنید.با قرار دادن ابزار خود در نزدیکی محلی که در آن کار می کنید، می توانید قهوه خود را کارآمدتر کنید. یک ایستگاه قهوه راه اندازی کنید که همه این لوازم را در دسترس یا کمتر از یک یا دو قدم از دستگاه قهوه ساز اصلی باشد.