شرایط مهاجرت با مدرک آشپزی

 

مهاجـرت بــا مــدرک بین المللی آشپزی

آشپزی یکی از مشاغل پردرآمد کشورهای به ویژه تـــوریســتی شناخته می شود، یکی از راه هایی که می توان در این کشورها به عنوان آشپز شروع به کار کرد، دریافت پیشنهاد شغلی است که این امر نیز مستلزم برخورداری از رزومه ای قابل قبول و معتبر است که شرکت در دوره های بین المللی آشپزی ملل این راه را برای شما هموارتر خواهد کرد.

 

 

دلایل نیاز به آشپــزی در کشورهای پیشرفـتـه دنـیـا صنعت

غذا امروزه در تمامی کشورها نقش مهمی در فرهنگ مردم در نتیجه آن علاقه مند گردشگران خارجی و گسترش صنعت توریسم دارد. به همین علت تمرکز و تاکید زیادی بر آشنایی با نحوه طبخ غذا، سبک های آشپزی با سیلابس های بین المللی و حتی نحوه برخوردار با مشتریان می شود.به طور مثال یکی از مهمترین دلایل علاقه مندی مردم جهان به کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، آمریکا و ..... علاوه بر تمدن و تاریخ این کشور، توجه خاص به حوزه غذا و برخورداری از طیف وسیعی از خوراکی هاست که نقطه تمایز آنها از سایر کشورها شده است.

 

 

فرصت های شغلی برای آشپزهای حرفه ای

طبیعتا چنین کشورهایی به استخدام و آموزش آشپزها نیز توجه ویژه ای خواهند داشت. یکی از راه هایی که فرد از طریق آن برای ارسال رزومه در کشورهای مختلف می تواند اقدام کند، مدارک بین المللی آشپزی با کد رجیستری و سیلابس های استاندارد است نه غذاهای من در اوردی و ایرانیزه شده توسط مربی بی تجربه و پر ادعا تدریس بشه ...

 

تحصیل رشته آشپزی در خارج از کشور

تحصیل رشته آشپزی شاید در ایران خیلی نام آشنا و کارآمد جلوه نکند؛ ولی در کشورهای مختلف جهان موسسات و آکادمی های زیادی این رشته را برای علاقه مندان ارائه می دهند. شما در انتخاب مرکزآموزش  آشپزی مورد نظر خود باید توجه داشته باشید که سیبلبس های درسی و مربی آموزش دهنده رزومه و سابقه قوی داشته باشد

 

 

روش دریافت مدرک بین المللی آشپزی با کد رجیستری

  • دوره های حضوری

این دوره ها عموما مربوط به آموزشگاه های خصوصی می شود که عموما با اخذ نمایندگی از مراکز آموزشی مشهور جهان، در سایر کشورها اقدام به پذیرش هنرآموز آشپزی می کنند. به این صورت متقاضیان با ثبت نام در این دوره و کسب نمرات لازم در آزمون کتبی شرکت، اجازه شرکت در آزمون عملی را خواهند داشت.

  • دوره های آنلاین

این دوره ها با ثبت نام و کسب مهارت بصورت کلاس های آنلاین پیگیری می شود، که در نهایت متقاضیان برای شرکت در آزمون ملزم به پرداخت هزینه جداگانه ای هستند. شاید موارد کمتری از آموزش های آنلاین را پیدا کرد که به صورت کاربردی قادر به ارزیابی سطح متقاضیان باشند؛ ولی در هر صورت این هم راهی برای پربار کردن رزومه شغلی است تا بتوانید با نشان دادن عزم خود در اخذ مدارک مختلف آشپزی، توجه کارفرمایان خارجی را بهتر جلب کنید.

 

 

انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت از طریق آشپزی

بهترین روش که می توان برای انتخاب کشور مورد نظر برای هنرجویان آشپزی پیشنهاد کرد، اطلاع از سطح درآمد و جامعه ایرانیان آن کشور است که به شما برای کار و سازگاری در آن ناحیه جغرافیایی شوق و علاقه زیادی را اضافه می کند. مزیتی که در این مورد برای ایرانیان وجود دارد، جامعه قابل توجه هموطنان ما در تمامی کشور های توسعه یافته است، که باعث آشنایی و سازگاری راحت تر کارفرمایان شده و به عبارتی حس اعتمادپذیری بیشتری را ایجاد می کند.البته معمولا آشپزهای دارای مدرک بین المللی آشپزی، به دلیل مطالعه و تحقیق در مورد غذاهای کشورهای مختلف، تا حدودی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها هم آشنا هستند. کشورهایی مثل کانادا، استرالیا و آمریکا از جمله کشورهای توسعه یافته ای هستند که به دلیل داشتن پناهنده ها و مقیم هایی از کشورهای مختلف، نیاز به آشپزهای دارای مدرک بین المللی آشپزی می باشند، که قادر به ارائه انواع غذاها و دسرها باشد.

 

صنعت غذا یکی از پولسازترین حوزه های کسب درآمد

عمدتا کشورهای توسعه یافته تلاش زیادی در آموزش و بکارگیری آشپزهای ماهر از خود نشان می دهند.دلایل زیادی برای این اتفاق می توان مثال زد؛ ولی  تحولات فرهنگی و افزایش تعداد رستوران ها و هتل ها در سراسر جهان، و بالطبع افزایش تعداد مجموعه های خدماتی و رفاهی، از مهمترین عللی هستند که نیاز به نیروی انسانی در این حوزه را افزایش داده اند. علاقه مندان به این حرفه با در اختیار داشتن مدرک آشپزی، شانس این را خواهند داشت تا در کشورهای پیشرفته جهان برای دریافت شغل رزومه خود ارسال کنند.