روش‌های افزایش سود و درآمد کافی‌ شاپ

 

1- به جنگ ضایعات و هدررفت‌ها بروید

ردیابی، مدیریت و به حداقل رساندن ضایعات بخش کلیدی موفقیت مالی است. اما برای کاهش ضایعات، به خصوص مواد فاسدشدنی فله مانند قهوه، شیر و در برخی موارد غذا باید روی چه چیزی تمرکز کنید؟ بدین منظور باید گردش موجودی را ردیابی کنید و میزان موجودی موجود در قفسه را بر اساس سرعت انتقال آن تعیین کنید. مهم است که میزان هزینه‌های ذخیره‌سازی را در مقابل آنچه که برای حفظ موجودی تازه هزینه می‌کنید، متعادل نگه دارید. قطعا شما نمی‌خواهید موجودی زیادی داشته باشید، مگر اینکه در درازمدت باعث صرفه‌جویی در پول شما شود. برای کنترل موجودی می‌توانید از یک نرم افزار کافی شاپ بهره ببرید.

 

 

2- هزینه‌های پرسنل پنهان خود را بشناسید

ردیابی ضایعات بیشتر محصولات نسبتاً آسان است. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی چیزهایی را هدر می‌دهید که یا کمتر ملموس هستند یا تفکیکشان سخت‌تر است؟ آیا می‌توانید ردیابی کنید که این عوامل به طور غیرمستقیم چقدر به حاشیه سود شما آسیب می‌زنند؟ برخی از این هزینه‌های پنهان چیست و چگونه می‌توانید آن‌ها را به بهترین شکل ممکن کاهش دهید؟

کافی شاپ با صندلی‌های خالی به این معناست که شما به کارکنان کمتری نیاز دارید
برخی از هزینه‌های پنهان ناشی از عدم آموزش کارکنان کافی شاپ است. این هزینه‌‌ها ممکن است در نتیجه کنترل نامناسب موجودی افزایش یابد – مقادیر هدررفت شیر، غذا و قهوه در طول زمان افزایش می‌یابد. مواردی که ناشی از نبود آموزش و در نتیجه عدم دقت ناشی می‌شوند عبارت‌اند از هدر رفتن قهوه هنگام اندازه‌گیری، دم کردن بیش از حد، قهوه دم‌کرده اضافی، شکستن ظروف، عدم مراقبت‌ از تجهیزات و… .

 

 

3- هوشمندانه برای انتخاب تعداد پرسنل برنامه‌ریزی کنید

این مورد ممکن است به دلایلی دشوار باشد، به خصوص برای صاحبان کافی‌شاپ‌های کوچک.

اجازه ندهید احساسات شما تعداد کارکنان شما را تعیین کند. اغلب مالکان و باریستاها رابطه دوستی دارند و مالکان می‌دانند که کارکنان آنها به ساعات کاری نیاز دارند. علاوه بر این، ممکن است قوانینی وجود داشته باشد که کارفرمایان را از کاهش ساعات کاری که قبلاً قراردادی بسته اند محدود می‌کند.

 

 

4- منوها و قیمت خود را مدیریت کنید

مهم نیست که کافی‌شاپ شما چقدر کارآمد باشد، اگر حاشیه سود کافی برای اقلام غذایی‌تان نداشته باشید یا منویی که مشتریان را جذب کند، باز هم شکست خواهید خورد. حتما اصول طراحی منوی کافی شاپ را رعایت کنید.

منوی کافی‌شاپ شما باید متنوع باشد، اما نه‌آنقدر که در نهایت کیفیت را فدا کنید. مردم اغلب برای خوردن قهوه و چای به کافی‌شاپ می‌آیند. اینها محرک‌های اصلی کسب‌وکار شما هستند و باید هم باکیفیت و هم سودآور باشند.

بااین‌حال منوی خود را زیاد کم نکنید: همچنان ایده خوبی است که اقلامی با ارزش افزوده مانند وعده‌های غذایی سرو کنید تا مشتریان را نیز جذب کند. همچنین می‌توانید اقلام خرده‌فروشی را انتخاب کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، حاشیه سود قابل قبول برای نوشیدنی‌‌ها باید پس از در نظر گرفتن تمام هزینه‌های مواد حدود 70 درصد باشد. برای اقلام خرده‌فروشی، مبلغی را که برای خرید پرداخت کرده‌اید دو برابر کنید و سپس مقداری بیشتر اضافه کنید تا از فروش سود کسب کنید.

 

 

هنگامی که استراتژی قیمت‌گذاری خود را در نظر می‌گیرید اجرای افزایش‌های تدریجی قیمت حداقل سالانه نیز مهم است. این موضوع تقریباً هیچ تأثیری بر از دست دادن مشتریان شما ندارد. بیشتر کافی‌شاپ‌ها از افزایش قیمت‌ها می‌ترسند، زیرا همیشه یک مشتری عصبانی وجود دارد و نگران هستند که همه اینطور فکر می‌کنند. اما حقیقت این است که 95 درصد از مشتریان شما احتمالاً حتی متوجه نشده‌اند.

حتی اگر 1 درصد از مشتریان خود را ناراحت کنید و آنها هرگز برنگردند – که این اتفاق نخواهد افتاد – شما می‌دانید که همچنان پول بیشتری به دست خواهید آورد زیرا حاشیه سود اینگونه است.

 

 

5- اندازه و چیدمان فروشگاه ایدئال خود را محاسبه کنید

در نهایت، چیدمان و اندازه مغازه شما تأثیر مستقیمی بر موفقیت مالی شما دارد. سعی کنید از فضاهای کوچک و دکوراسیون خسته‌کننده دوری کنید، زیرا این عوامل ممکن است مشتریان را وادار کنند که به کافی‌شاپ دیگری بروند.

اگر کافی‌شاپ بزرگ‌تری دارید، به احتمال زیاد هزینه‌های سربار بیشتری را پرداخت خواهید کرد. کافه خود را به گونه ‌ای طراحی کنید که حداقل تعداد متوسط ​​مشتریان روزانه را که برای کسب سود نیاز دارید در خود جای دهد. همچنین نرخ گردش مشتری خود را نیز در نظر بگیرید.