راهنمای انتخاب کانسپت رستوران

 

 

کـانـسـپـت رسـتـوران چیست؟

کانسپت رستوران، ایده یا طرح کلی است که رستوران را معرفی میکند. کانسپت شامل طراحی منوی شما، سبک خدمات، دکور سالن غذا خوری، و البته سبک غذایی که سرو میکنید است. میراث، مواد اولیه محلی، سنت‌ها یا خانواده همه منابع الهام‌بخش کانسپت رستوران هستند.اما کانسپت همچنین میتواند بر اساس تجربه سفر سرآشپز، آموزش یا علاقه به حوزه خاصی از هنر، علم یا فرهنگ نیز تعریف شود.

 

 

 نحوه انتخاب کانسپت رستوران

تصمیم گیری در مورد یک کانسپت می تواند مشکل باشد. ما این فرآیند را به پنج مرحله تقسیم کرده ایم تا  در نحوه انتخاب کانسپت به  شما کمک کنیم.

مشخص کنید که چه چیزی الهام بخش شماست و شما را به عنوان یک آشپز تعریف می کند

گفتن این کار آسان تر از انجام آن است و اغلب یک عمر طول می کشد تا سرآشپزها کشف کنند. تصمیم گیری در مورد سبک غذایی که بیشتر به آن گرایش دارید، نقطه خوبی برای شروع است. این می تواند برگرفته از میراث یا تربیت شما باشد، اما الزامی نیست.

 

 

ویژگی منحصر به فرد خود را تعریف کنید

رستوران‌هایی که چیزی منحصربه‌فرد ارائه می‌دهند، شانس بیشتری برای ماندن در رقابت و هیجان‌زده کردن مشتریان در مورد غذایشان دارند.

در مورد پایگاه مشتری خود تحقیق کنید

گفتن اینکه دقیقاً چه نوع رستورانی با مردم در یک منطقه خاص هم آهنگ می شود، می تواند سخت باشد، اما مهم است که مطمئن شوید برای چیزی که می خواهید ارائه دهید، تقاضا وجود دارد. رقابت را درک کنید و مشاهده کنید که کسب و کارهای دیگر در کجا به موفقیت رسیده اند. سعی کنید در مورد آنچه برای مشتریان بالقوه شما مهم است فکر کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید با آنها به اشتراک بگذارید.

 

 

منو را توسعه دهید

در حالی که اشکالی ندارد که کمی از سنت ها دور شوید، مهم است که از قرار دادن غذاهایی که درهم یا گیج کننده هستند خودداری کنید. بنابراین، اگر خودتان را به عنوان یک رستوران ایرلندی معرفی می کنید، شاید لازم باشد تمام لوازم اصلی کلاسیک را که مردم حتی قبل از اینکه از در وارد شوند انتظارش را دارند، ارائه دهید.

یک سبک خدماتی را انتخاب کنید

هنگامی که منوی اصلی خود را مشخص کردید، انتخاب سبک خدماتی که به خوبی برای غذاهای شما مناسب باشد، آسان است. برای مثال، بسیاری از غذاهای ایتالیایی وقتی به سبک خانوادگی سرو می‌شوند عالی هستند، اما غذاهای دریایی گران‌قیمت ممکن است در یک محیط Fine Dining بهترین باشند.

 

 

 مثال‌هایی از کانسپت رستوران منحصر به فرد

کانسپت های رستوران های سطح بالا :  اکثر رستوران های ستاره میشلن به دلیل کانسپت های خلاقانه خود مشهور می شوند. مطمئناً، این جایزه فقط به سرآشپزهایی اعطا می شود که غذاهای خلاقانه ارائه می کنند، اما به طور معمول، ایده پشت رستوران باعث کیفیت تجربه غذاخوری می شود. در نتیجه، نام هر غذا، ظرفی که در آن سرو می‌شود، نورپردازی، مبلمان و مکان، همگی باید منسجم و هماهنگ باشند.

ترفند ها :  جنگل های بارانی، تماشای فیلم روی پرده سینما داخل ماشین، تم های تشییع جنازه، تم زلزله، همگی نمونه هایی از کانسپت های فریبنده هستند که می توانند یک تجربه سرگرم کننده و منحصر به فرد برای غذا خوری ها باشند.

رستوران های تئاتری: رستوران هایی که موسیقی یا اجرای نمایش زنده دارند   می توانند بسیار محبوب و سرگرم کننده باشند!

ترکیب:  بیشتر کانسپت ها از سبک غذا نشات می‌گیرد و اغلب، موفق‌ترین رستوران‌ها غذاها، دکورها و سبک‌های خدمات را به شیوه‌ای بدیع ترکیب می‌کنند..