راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

برای کسانی که می خواهند رستوران راه اندازی کنند، اولین و مهم ترین دغدغه آن ها انتخاب بهترین مکان برای راه اندازی رستوران است.  داشتن یک مکان مناسب نقش بسیار مهمی در موفقیت رستوران دارد. سه عامل باعث می شود که یک رستوران تازه تاسیس موفقیت های بسیار زیادی به دست آورد.  ابتدا انتخاب یک موقعیت مناسب برای راه اندازی رستوران،  دومین عامل طراحی منحصربه‌فرد منو و سپس راه اندازی موفق رستوران است.  در این مقاله ما می خواهیم فاکتورهای مهمی برای انتخاب بهترین مکان که باید برای تاسیس رستوران و فست فود در نظر بگیرید را بررسی کنیم، تا پس از آن شما با یک جمع بندی از این مطلب  بهترین مکان برای راه اندازی فست فود یا رستوران را انتخاب کنید.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

انتخاب بهترین مکان مناسب برای راه اندازی رستوران سنتی و لوکس
برای انتخاب یک محل مناسب برای راه اندازی فست فود یا رستوران باید برخی ویژگی‌ها را در نظر داشت و طبق آن ها به برآورد محل مورد نظر بپردازیم. در ادامه ما برخی از ویژگی هایی که باید یک مکان مناسب داشته باشد را عنوان کرده ایم، سپس به صورت جداگانه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

فرهنگ منطقه
اولین قدمی که در شناخت محل مناسب برای انتخاب بهترین مکان برای راه اندازی رستوران باید برداشته شود، شناسایی فرهنگ جامعه هدف ما است.

باید بدانیم که برای این اشخاص مد نظر ما چه چیزهایی در اولویت قرار دارد. به طور مثال کسانی که قصد راه اندازی فست فود های سیار یا کانکس‌های غذا دارند، بهترین مکان برای آن‌ها قطعاً می‌تواند موقعیت‌هایی نزدیک به مدارس یا دانشگاه ها باشد چون جامعه هدف او دانشجویان یا دانش آموزان هستند.

 با کمی فکر کردن به این مسئله متوجه می‌شویم دانش آموزان یا دانشجویان به دلیل زمان کمی که در بین استراحت های قبل از کلاس دارند، به دنبال غذای هستند که سریع، تازه و گرم باشد. قرار گرفتن در مسیر رفت و آمد این افراد می‌تواند مناسب کانکس ها یا فست فودهای سیار باشد.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

مکانی را انتخاب کنید که دیده شوید
معمولاً رستوران‌ها در داخل کوچه یا طبقات بالا نیستند. قطعاً شما هم به این فکر کرده‌اید رستوران باید در جایی باشد که دیده شود و قرار گرفتن در کوچه یا طبقات بالا می تواند شما را از دید مشتریان پنهان کند.

پس بهتر است مکانی انتخاب شود که در معرض دید عموم باشید.  افرادی که مشتری شما هستند می خواهند خیلی راحت شما را پیدا کنند. توصیه می شود برای انتخاب مکان مناسب خیابان هایی را انتخاب کنید که ترافیک بالایی دارند. افراد از روی کنجکاوی زمانی که در ترافیک هستند به اطراف خود نگاه می کنند و اگر شما یک رستوران تازه تاسیس باشید قطعاً در معرض دید آن‌ها قرار خواهید داشت.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

دسترسی راحت به رستوران
ابتدا مکانی که مد نظر دارید را با دقت بررسی کنید تمامی راه های رفت و آمد آن را پیاده یا با  خودرو طی کنید.  از خود بپرسید آیا دسترسی داشتن به وسایل نقلیه عمومی ساده است؟ اگر مسیری برای خودتان مشکل بود بدانید مشتری‌های شما هم زمانی که می‌خواهند به رستوران شما بیایند با مشکل مواجه می شوند. اگر بتوانید  بهترین مکان برای راه اندازی فست فود یا رستوران را در موقعیتی پیدا کنید که هم جای پارک مناسب داشته باشد و هم برای کسانی که از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می کنند دسترسی راحتی داشته باشد، قطعاً جزء رستوران های موفق خواهید بود.

رقابت برای بهترین بودن
زمانی که می خواهید بهترین مکان برای راه اندازی رستوران را انتخاب کنید ابتدا با دقت تمامی رقبایی که در آن  منطقه قرار دارند را مورد بررسی قرار دهید. اگر شما می خواهید یک فست فود راه اندازی کنید و در منطقه چهار فست فودی وجود دارد قطعاً باید از ابتدا منتظر یک رقابت بسیار سخت با کسانی باشید که در آنجا قدیمی‌تر هستند و مشتریان ثابت خود را هم دارند.  پس شما باید سعی کنید با ارائه محصولاتی بهتر نظر مشتریان را  جلب کنید و آن‌ها را به سمت خودتان بکشانید.  توصیه می کنیم موقعیتی را انتخاب کنید که رقبای کمتری در آن منطقه داشته باشید تا بتوانید  راحت تر به درآمد برسید.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

امنیت منطقه
در کنار تمامی موارد، امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر زمان منطقه ای را انتخاب کردید، ابتدا به امنیت آن دقت کنید تجربه نشان داده در مناطقی که امنیت کمتری نسبت به دیگر مناطق دارند رستوران‌ها و فست فودی ها مشتریان کمتری دارند.  در نظر بگیرید شخصی که می‌خواهد به رستوران مراجعه کند به دنبال یک فضای آرام  است تا در کنار خانواده بتواند از این آرامش استفاده کند و شبی خاطره انگیز را برای خود رقم بزند. 

برای هر کدام از ویژگی های گفته شده شما باید خود را جای مشتری بگذارید. اگر امنیت در منطقه  مد نظر شما کم است زمانی که مشتری به رستوران شما مراجعه می کند  اگر حتی بهترین و با کیفیت ترین غذا را در اختیار او قرار دهید باز هم نمی‌‌توانید استرس و نگرانی او برای در خطر بودن خودرو یا وسیله نقلیه وی را برطرف کنید.

فاصله تا تامین کننده ها
برای اینکه کار شما راحت تر باشد و سرعت بیشتری داشته باشید، نیاز دارید به تامین کنندگان نزدیک باشید.  تامین کننده ها نقش مهمی در رستوران شما دارند زمانی که برای خرید مواد غذایی و تجهیزات به تامین کننده ها مراجعه می کنید باید بتوانید در سریعترین زمان ممکن خریدهای خود را انجام دهید و مواد غذایی مورد نیاز رستوران خود را تامین کنید.  طبیعی است که داشتن فاصله زیاد از تامین کننده ها برای شما تنها هدر رفتن زمان، زحمت زیاد و هزینه های بالاتر را به همراه خواهد داشت.  این مورد را بیشتر برای خودتان باید انجام دهید که در هزینه ها و زمان صرفه جویی کنید.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران

 

فضا و متراژ
میزان متراژ و فضای رستوران را باید در نظر داشت. اگر فضای کوچکی برای احداث رستوران در نظر گرفته باشید احتمال وقوع حادثه در این محیط کوچک وجود دارد. بهتر است بسته به هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید به فکر بهترین مکان مناسب برای راه اندازی رستوران با متراژ مناسب که بتوانید بخش های مختلف یک رستوران خوب را داشته باشید.

اطلاع از قوانین شهرداری
اغلب افرادی که اقدام به انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی رستوران می کنند، قوانین شهرداری را مد نظر نمی گیرند. اگر در مکان های  تجاری-مسکونی بخواهید رستوران خود را افتتاح کنید ابتدا باید از قوانین شهرداری برای این نوع کاربری ها آگاه شوید و تمامی قوانین  کار را بدانید.

 

راهنمای انتخاب مکان برای راه اندازی رستوران