رازها و ترفندهای رستورانی موفق

 

ترفندهای رستوران داری موفق کدامند و چطور می‌توان یک رستوران موفق را اداره کرد؟ رستوران داران موفق ایران از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند و الگوی صحیح رستوران داری چیست؟ فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای رستوران داری موفق استفاده کرد و در نهایت به سودآوری مکفی و قابل توجه دست یافت. در ادامه با ما همراه باشید و ترفندهای رستوران داری موفق را دوره کرده و به یک رستوران‌دار ممتاز ایرانی تبدیل شوید. 

 

 

۱-  برای داشتن رستوران موفق باید یک وب سایت کامل راه اندازی کنید
وب سایت رستوران شما، قلب برندی رستورانی‌تان خواهد بود. این وب سایت باید در عین حال که ساختار زیبایی دارد، محیط کاربری عالی نیز داشته باشد. مطمئن شوید که وب سایت شما دارای خبرنامه، منو، دریافت سفارش آنلاین، دکمه رزرو میز، وبلاگ، درباره ما، آدرس دقیق وب سایت بر گوگل مپ و ... باشد. همین طور تصاویر دقیق و جذابی از محیط رستورانی و غذاهای خود در آن قرار دهید.

۲-  منوی رستورانی خود را به روز کنید
برای جذب مشتری و مشتاق نگه داشتن مشتری‌های قبلی خود، لازم است که همیشه منوی رستورانی‌تان را به روز نگه دارید. این باعث می‌شود که آن‌ها از غذاهای رستوران‌ها دلزده نشده و همیشه اشتهایی برای امتحان کردن طعم‌های جدید داشته باشند.

 

 

۳- برای داشتن رستوران موفق لازم است که حضوری پررنگ در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید
با توجه به جهت‌گیری دنیای امروزی، باید حتما حضوری پررنگ در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. صفحات برند رستوران خود را در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام باز کرده و به جذب فالوور بپردازید. تصاویر رستوران و غذاهای منوی خود را در این شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و مشتریان خود را تشویق کنید تا درباره آن‌ها به تبادل نظر بپردازند.

۴- کوپن تخفیف به مشتریان خود بدهید
با ارائه کوپن تخفیف به مشتریان رستورانی خود، آن‌ها را بهتر جذب کرده و می‌توانید از مشتریان بالقوه، مشتریان بالفعل بسازید. این مشتریان، مشتری‌های تازه ای به همراه آورده و به مشتری‌های وفادار تبدیل می‌شوند.

۵- در یک رستوران موفق باید کارکنان رستورانی حرفه‌ای استخدام کنید
به یاد داشته باشید که کارکنان رستوران شما، معرف شخصیت رستورانی‌تان هستند. لازم است که کارکنان در هر بخش از دربان رستوران گرفته تا صندوق‌دار و بخش سرو غذا و ... همگی کاملا آموزش دیده بوده و رفتار مبنی بر مشتری مداری را آموخته باشند.

 

 

۶- از سس و چاشنی‌های منحصر به فرد استفاده کنید
ممکن است چند فست فود، یک نوع پیتزای مشترک را به مشتریان خود ارائه دهند، اما سس همراه این غذا است که پیتزای فست فود 1 را از پیتزای فست فود 2 متفاوت می‌سازد. همین موضوع در خصوص نوشیدنی‌ها و سایر پیش غذاها و دسرهای رستورانی صدق می‌کند.

۷- در یک رستوران موفق باید به دکوراسیون اهمیت دهید
هر آن قدر که سرآشپزی حرفه‌ای استخدام کرده و طعم غذایی جذاب دارید، لازم است که به دکوراسیون رستوران نیز اهمیت کافی بدهید. این دکوراسیون رستورانی شما است که معرف سبک کاری‌تان بوده و می‌تواند در جذب مشتری‌های جدید و راضی نگه داشتن مشتری‌های قدیمی، اثربخش باشد.

 

 

۸- از ایده‌های نورپردازی مناسب استفاده کنید
ایده‌های نورپردازی مناسب از اصول ریز و جزئی موفقیت یک رستوران است که می‌تواند در جذب مشتری فوق العاده موثر باشد. به یاد داشته باشید مردمی که برای میل کردن غذا به رستوران شما می‌آیند، مایل به دیدن دقیق ظرف غذای خود هستند. حتی اگر مایل به استفاده از نورپردازی ملایم هستید، باید میزهای غذاخوری رستوران را با نور کافی همراه سازید.

۹- به تمیزی رستوران اهمیت زیادی دهید
اگر می‌خواهید مشتریانی همیشه راضی داشته و برند رستورانی شما، خوشنام باشد، باید به تمیزی رستوران خود اهمیت فوق العاده‌ای دهید. این از ترفندهای رستوران داری بسیار مهم محسوب می‌شود. دیوارها، کف سالن، میزها، صندلی‌ها، پیشخوان رستوران و هر آن چیز دیگری که در ساختار رستورانی شما قرار دارد، باید کاملا پاکیزه بوده و برق بزند. این باعث می‌شود که مشتریان اعتماد بیشتری به برند رستورانی شما پیدا کرده و راغب به حضور پیدا کردن دوباره در آن شوند.


 

۱۰ - به عنوان مدیر یک رستوران موفق باید حضور پررنگ در محیط داشته باشید
یکی از رموز و ترفندهای رستوران داری موفق این است که همیشه به عنوان مدیر و صاحب رستوران، حضور پررنگ داشته باشید. شما باید بر تمامی امور به صورت مستقیم نظارت کرده و متوجه میزان رضایت یا شکایات مشتریان باشید. از آن‌ها درباره کیفیت غذا سوال کرده و به هر شکایت و نارضیاتی هر چند کوچک یا بی‌اهمیت بپردازید.

۱۱- خرید بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اگر می خواهید رستوران موفقی داشته باشید، باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن و بروزی داشته باشید. دلیل این حرف این است که با استفاده از تجهیزات صنعتی آشپزخانه شما مشتریان بسیاری را در زمان کم تری می توانید پاسخ گو باشید.

این مورد را بیشتر باز میکنم. فرض کنید در یک روز ۴۰۰ مشتری برای صرف غذا به رستوران شما می آیند، اگر تجهیزات شما قدیمی باشد برای درست کردن برنج برای ۴۰۰ نفر باید حداقل ۵ ساعت زمان صرف کنید.

شما دیگ آشپزخانه صنعتی پخت برنج یا چلویی دو جداره را مشاهده کنید، این دیگ صنعتی می تواند در عرض ۱ ساعت برای ۴۰۰ نفر برنج را آماده کند.

حالا خودتان قضاوت کنید که آیا داشتن بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی عامل موفقیت رستوران نخواهد بود؟

تجهیزلند به عنوان تامین کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستورانی، می‌تواند کلیه تجهیزات مورد نیاز شما برای راه اندازی رستوران را در سراسر ایران تامین نماید. به علاوه مشاوران ما، راهنمایی‌های لازم در زمینه راه اندازی رستوران و رستوران داری حرفه‌ای را ارائه می‌کنند.