رازهای موفقیت نصرت گوکچه

 

نصرت گوکچه معروف به سالت بی، آشپز معروف ترکیه ای است که شعبات رستوران زیادی در شهرهای مختلف جهان  از جمله ترکیه، دبی ابوظبی، میامی، نیویورک و دوحه دارد که 8 شعبه در داخل ترکیه در شهر های استانبول، آنکارا، بودروم و مارماریس دارد و به دلیل ژست خاص در پاشیدن نمک به گوشت، لقب آشپز ادویه پاش را به خود گرفته است.

 

 

زندگی نامه نصرت: نصرت در سال 1983 در یک خانواده فقیر در ارزروم ترکیه به دنیا آمد پدر او کارگر معدن بود و سنگ می تراشید. نصرت از 14 سالگی گوشت های قصابی در بستانچی را جا به جا می کرد و رویای داشتن رستوران بزرگ را در سر داشت. او 2 ساله بود که به همراه خانواده مهاجرت کردند و در سن 12 سالگی به دلیل فقر، مدرسه را رها کرد و به استانبول آمد که کمک حال خانواده باشد و در قصابی کوچکی مشغول به کار شد و گوشت جابه جا می کرد بعد از مدتی به قصابی بزرگتری رفت و 18 ساعت در روز کار می کرد.

 

 

راز اول، مشتری: مداری نصرت اولین رستوران خودش رو در 27 سالگیش در استانبول باز کرد و با مدل سرو کردن غذا ها و مشتری مداریش در ترکیه یکی از بهترینای کارش بوده ، بطوری که به تک تک مشتری هاش میخواســـت خـــودش شخصا رسیدگی کنه و این کار رو هم انجام میداده و این کارش اون رو از بقیه رستورانها و استیک هاوس ها که مدیرشون پشت میز مینشینن و از مردم پول میگیرن و به خدمه هاشون دستور میدن ، متمایز کرده.

 

 

راز دوم، متفاوت بودن: در حال حاضر رستوران های نصرت یک منبع توریستی به شمار میره چرا که مردم از ساسر دنیا وقتی به ترکیه یا کشور های دیگه سفر میکنند ، یکی از برنامه هاشون هم اینه که به رستوران نصرت برن و عکس و فیلم گرفته و استیک هاوس نصرت رو تجربه کنند..نصرت همیشه سعی کرده که تفاوت خودش رو از بقیه نشون بده و این یکی از دلایل پیشرفت بینظیرش تو کارش از بقیه شده و اون رو به اوج رسونده. 

 

 

راز سوم، فضای مجازی: وقتی نصرت شخصا یکی یکی برای مشتریاش غذاها رو سرو می کرد ، مشتری هاش شروع میکردند به فیلم و عکس گرفتن و ویدیو هاش رو در فضای مجازی در صفحه های خودشون قرار مــیـــدادن و با مــردم به اشـــتـراک میگذاشتند. نصرت وقتی واکنش مردم رو میبینه ، شروع میکنه به فعالیت و انتشار کاراش در فضای مجازی و از این طریق باز خورد های مناسبی میگیره و از طرف مردم در فضای مجازی حمایت میشه طوری که با عکس و ویدیو هاش در اینستاگرام پای  افراد معروف رو به رستورانش باز میکنه.

 

 

راز چهارم ، تبلیغات رایگان در پیج معروف ترین افراد جهان! : وقتی افراد معروف و بازیگران و خوانندگان معروف ترکیه به رستورانش میان و اونها هم عکس و فیلم لحظاتی که در رستوران نصرت بودند رو با فالووراشون به اشتراک میزارن و از این طریق فالوورای نصرت و محبوبیتش بیشتر و بیشتر میشه و افراد بیشتری با اون از طریق فضای مجازی آشنا میشن. سپس کم کم به طرف برندینگ و برند کردن اسمش از طریق فضای مجازی میره

 

 

راز پنجم، سبک و استایل: نصرت بسیار هوشمندانه سبک خودش رو طراحی کرد... از استایل و ظاهر خودش تا نوع حرکتاش رو برندسازی کرد و به نام خودش در ذهن تمام مخاطبانش که حتی در طول عمرشون شاید یک بار هم به رستورانش سری نزنن ثبت کرد.به عنوان مثال  همون مدل معروف نمک ریختنش به غذا رو برای اولین بار انجام داد و در فضای مجازی منتشر کرد و لقب سالت بی رو از طرف طرفدارانش به خودش اختصاص داد.

 

 

راز ششم، مواد اولیه مرغوب: گوشت هایی که در رستوران های سالت بای استفاده میشه به کل تولید خودش هست و از گاو داری های خودش گوشت های تازه رو دپو میکنه و در رستورانش استفاده میشه و هر از گاهی ویدیو هایی از گاو داری و دپو های خودش رو در اینستاگرام به اشتراک میگذاره و سلامت و تمیزی محل کارش رو و کارکنانش رو ازین طریق به مردم نشان میده. این که مواد اولیه مورد استفادش همواره یه دست و مورد تایید خودشه یه برگ برندست.

 

 

راز هفتم، طعم های خاص: روش طبخ متفاوت و طعم خاص استیک‌های رستوران نصرت در سراسر جهان شهره است. البته ماجرا به همین موضوع ختم نمی‌شود، سایر غذاهای رستوران‌های وی نیز در شرایط مشابهی قرار دارند و شما در رستوران نصرت، طعم متفاوتی از انواع پیش غذا، غذا و حتی نوشیدنی‌ها را تجربه خواهید کرد. او همیشه به دنبال ایده‌های جدید، طعم‌های تازه و ارائه تجربیات جدید به مشتریان رستورانی خود است.