اهمیت کیفیت تجهیزات کافی شاپ

 

فرض کنید یک کافی شاپ دارید و کلی مشتری باحال! که کافی شاپ شما را به عنوان پاتوق خود انتخاب کرده‌اند و هر از گاهی به آنجا می آیند. اگر هنگام اسموتی درست کردن برای آنها دستگاه مخلوط کن شما یک باره از کار بیفتد یا قهوه ساز شما دچار مشکل شود چه احساسی پیدا می‌کنید؟ پس قطعاً انتخاب تجهیزات اصلی یک کافی شاپ شوخی بردار نیست. چرا که ممکن است با خراب شدن هر کدام از آنها رضایت مشتری های شما به مرور کاهش پیدا کند. بنابراین وقتی می خواهید یک کافی شاپ جدید راه اندازی کنید، یکی از مواردی که نباید آن را فراموش کنیم، اهمیت کیفیت تجهیزات کافی شاپ است.

با انتخاب بهترین تجهیزات می توانید غذاها و نوشیدنی هایی با بهترین کیفیت برای مشتریان خود آماده کنید و در این صورت قطعا مشتری های ثابت شما بیشتر و بیشتر خواهند شد.

 

 

مهمترین تجهیزات یک کافی شاپ

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از صاحبان کسب و کار در کافی شاپ ها انجام می‌دهند، استفاده از تجهیزات آشپزخانه‌ی منزل به جای تجهیزات صنعتی است. از دستگاه های قهوه ساز گرفته، تا مواد اولیه؛ همه چیز باید برای محیط کافی شاپ به صورت اختصاصی انتخاب شود. شما نمی توانید از وسیله هایی که در آشپزخانه منزل خود استفاده می کنید برای کافی شاپ خود نیز استفاده کنید. زیرا ممکن است در منزل از مخلوط کن فقط ماهی چند بار استفاده کنید. ولی در کافی شاپ، مخلوط کن شما هر روز چند ساعت روشن است. و شما نمی توانید هر ماه برای یک مخلوط کن جدید هزینه کنید! مواد اولیه‌ی غذاها و نوشیدنی‌ها نیز باید از بازار اصلی و به صورت عمده خریداری شوند. تا محصولات شما با قیمت تمام شده‌ی کمتری تولید شود. شما باید مواد اولیه را با دقت انتخاب کنید، تا مشتریان شما به خاطر طعم و کیفیت عالی غذاها و دسرهای شما همواره به کافه‌ی شما وفادار بمانند.

 

 

از مهم ترین تجهیزات کافی شاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی
  • آسیاب قهوه
  • مخلوط کن صنعتی
  • اجاق گاز
  • فر
  • توستر
  • یخچال فریزر
  • یخچال ویترینی
  • دستگاه کارت خوان

 

 

بیشتر کافی شاپ ها علاوه بر نوشیدنی های گرم و سرد، دسرها و کیک ها، غذا هم سرو می‌کنند. بنابراین شما نیاز به یک اجاق گاز دارید که بتوانید روی آن آشپزی کنید. برای پخت غذاهایی ایرانی یا فرنگی برای صبحانه، ناهار، شام یا میان وعده ها. علاوه بر آن، شما به یک فر یا مایکروفر هم نیاز دارید تا بعضی از کیک ها یا پیراشکی های خود را قبل از سرو کردن گرم کنید. از دیگر وسایل پخت و پز می توان به کرپ ساز، وافل ساز و ساندویچ ساز اشاره کرد که در صورت لزوم و داشتن فضای بیشتر می توان آنها را نیز تهیه کرد تا یک منوی منحصر به فرد برای مشتریان خود بسازید.

برای سرو کردن آب میوه های تازه نیز نیاز به یک آبمیوه گیری صنعتی مرغوب و یخ‌ساز دارید. در کافی شاپ معمولاً به دو جور یخچال نیاز است؛ یکی برای نگهداری مواد اولیه و خوراکی ها و دومی برای قرار دادن کیک ها و دسرها نزدیک پیشخوان.پس به یک یخچال ویترینی هم نیاز دارید.

یکی از بدیهی ترین ملزومات هر فروشگاه، مغازه، رستوران و یا کافی شاپ داشتن دستگاه کارت خوان است. زیرا این روزها کمتر کسی از پول نقد استفاده می کند.

 

 

تجهیزات محیط پذیرایی کافی‌شاپ

این روزها کافه هایی با شکل و شمایل بسیار عجیب و غریب اما خاص محبوب دل بسیاری از جوان ها شده است. بنابراین شما ابتدا باید جامعه هدف خود را انتخاب کنید و سپس در منطقه‌ی جغرافیایی برای این جامعه، یک کافی شاپ بسازید. طبق سلیقه ی خودتان و مشتریان احتمالی تان دکور را بچینید و ظروف کافی شاپ و مبلمان آن را انتخاب کنید. می‌توانید از یک قفسه برای قرار دادن بازی های گروهی مثل منچ، تانگو، اتللو یا دیگر بازی های محبوب یا نوستالژیک استفاده کنید تا مشتریان اوقات خوب و خاطره انگیزی را در کافه‌ی شما بگذرانند.

 

 

این روزها سبک های بسیار متنوعی برای چیدمان دکوراسیون کافی شاپ ها دیده می شود. معمولا بیشتر کافی شاپ ها از میز و صندلی های یک شکل برای تمامی سطح کافی شاپ استفاده نمی کنند. اکثرا در گوشه‌ای از کافه، کاناپه یا مبلمان های راحتی و در بخش های دیگر از میز و صندلی رستورانی و صندلی کافی شاپی استفاده می کنند. بسیاری از کافی شاپ ها نیز در یک ضلع خود از یک میز بلند و صندلی های کانتر استفاده می کنند. یک ایده جدید نیز این روزها در کافه ها باب شده است؛ گذاشتن یک میز بزرگ در یک قسمتی از کافه که به میز مشترک معروف است. ممکن است تعداد نفرات زیادی با هم این میز را رزرو کرده و دور هم بنشینند و یا افراد مختلف به صورت انفرادی یا چند نفر- چند نفر به دور این میز بنشینند.